Vasút: blog

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

VASÚTBARÁTOK hírei

"Az ausztrál vasúttársaság viselkedés-kampánya azt mutatja, hogy arrafelé is sokaknak nem tanította meg az anyukájuk, vagy az iskola, hogy hogyan illik viselkedni. A kampány igen egyszerűen, "szuperegyszerű" szájbarágós módszerrel operál, mintha óvodások vagy félkegyelműek lennének a célközönség. Emiatt a kampány rajzai a kifigurázások céltáblái lettek a neten, sokszor igen durva poénokat gyártva az eredetiből. Ezeket nem linkeljük be, azt mindenki keresse meg magának, ellenben itt az eredeti.

Tovább 

http://www.magyarhirlap.hu/turizmus/interrail_valtozas_a_vasuti_utazasban.html

írja a magyarhirlap.hu


A legnépszerűbb országok közlekedése a nagy sebességű hálózaton alapul, napjainkra az éjszakai utazás lehetőségei csökkentek


A közkedvelt InterRail-igazolványt negyven éve lehet használni az európai vasúthálózat meghatározó részén, ám a közelmúltban nagyot változott a világ. Erre érdemes felkészülniük az utazóknak, akik vonattal vágnak neki a kontinens bebarangolásának.

Tovább 

 

http://index.hu/belfold/2012/06/19/a_ferihegyi_gyorsvasut_tortenete/

írja az index.hu


Együtt vonatoztak a MÁV-osokkal azok a sanghaji mérnökök, akik a MÁV-val párhuzamosan dolgoznak a ferihegyi gyorsvasút tervein. A kínai koncepció grandiózusabb, szinte újraépítene mindent, míg a MÁV a meglévő nyomvonalat foltozgatná. Bár még csak a terveket rajzolják, a kormány arra számít, hogy a kínai hitelből megvalósuló beruházáson magyar cégek dolgozhatnak. Az előkészületek felkeltették a Közgép érdeklődését is.

Tovább 

http://www.hirado.hu/Hirek/2012/06/14/09/Ket_ev_turelem_az_ara_a_gyorsabb_vasutnak.aspx

írja a hirado.hu


Két nap múlva kezdődik az első vágányzár a Budapest-Esztergom vasútvonalon. 2014-re ígérik a pálya megújítását, amely után gyorsabb, kényelmes lesz az utazás.


Befejeződésükhöz közelednek az M0-ás felújítási és bővítési munkái az M6-os és M7-es közötti déli szektorában, július végére, augusztus elejére már kétszer három sávon lehet majd közlekedni az autóúton, amelyhez mindkét oldalon leálló részt is építenek – mondta a 180 percben Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Tovább 

http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/09/vasut_imf/

írja az index (további forrás a VDSZSZ honlapja)


Hűtlen kezelés gyanúját is felveti vasúti szakszervezeti vezetők szerint, hogy a MÁV nem azokat a vonalakat újítja fel, amelyeknél ez szükséges lenne, ehelyett viszont olyan helyen indultak munkálatok, ahol arra semmi szükség. Egy pénteki, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a fejlesztési minisztérium képviselői között zajlott, videóra vett egyeztetésen a minisztérium képviselője is azt állítja, nem tudják elérni, hogy ne "más szempontok" érvényesüljenek a döntéseknél.

Tovább 

http://www.origo.hu/tudomany/komment/20120607-a-sarkkoron-tul-sztalin-befejezetlen-halalvasutja.html#kommenter

írja az origo


Minden országnak voltak "nehéz" korszakai (munkatáborok), arra utalok, hogy az oroszoknak a Gulag, azaz ’Javítómunka-táborok Főigazgatósága’ rendszer, a németek viszonyában például a Katyńi vérengzés, melyről Leopold Jerzewski írt igen olvasmányos könyvet (melyben az oroszok "szerepe" is tisztába kerül).


Egy komment:

"Azt írja a cikk, a vasutépítés ÉRTELME megkérdőjelkezhető.

Tovább 

A vasút veszélyes üzem, és ezt nem lehet elégszer elmondani!


Az első nap kezdetét vette az oktatás. Egyfajta bemelegítésként, alapozásként munkavédelmet, tűzvédelmet, balesetvédelmet és környezetvédelmet tanultunk. Egyfelől minden oktatást illik (azon túl, hogy kötelező) egy munkavédelmi oktatással kezdeni, másrészt pedig nekünk a tanmenet része az úgynevezett orientációs utazási gyakorlat, ahol a mozdonyvezetőt kísérjük el egy nappali és egy éjszakai szolgálatra.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

A folytatásokat a blogon lehet elolvasni ...
Nem szándékom átmásolni az összes hírt onnan.

Tovább 

Ismét megbizonyosodhattunk róla, hogy a vasúton a legfontosabb: a papír!


Már ismerősökként üdvözöljük egymást reggel a tanteremben, bár még nem mindenki ismer mindenkit név szerint. Az első két padon spirálozott jegyzetek, és a „piros könyvek”. F.1-es, F.2.-es Utasítások, és a Forgalmi Utasításhoz tartozó függelék. És a leendő mozdonyvezetők, a tanfolyami hallgatók előtt is szép halomban gyűlnek a papírok, dokumentumok.

Tovább 

Titokban döntött a MÁV-Start Zrt. a 64 éves Utasellátó, pontosabban annak belföldi étkezőkocsi szolgáltatása megszüntetéséről. A "robogó éttermek" pincérei, szakácsai június 15-én dolgoznak utoljára, bár ezt ők még nem tudják. Ám a spóroló vasúttársaság pontatlan becsléssel mutatta ki, miért nem éri meg fenntartani a szolgáltatást.


A MÁV-Start Zrt. ugyan maga sem tudja pontosan kiszámolni, veszteséges-e a belföldi étkezőkocsik fenntartása és üzemeltetése, mindenesetre az állami tulajdonú MÁV-leánycég a takarékosság indokával hozott gyors döntést az InterCity (IC) vonatokhoz kapcsolódó plusz szolgáltatás leállításáról.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

Ismét MÁV-tulajdonba kerül a Resti Zrt.
http://iho.hu/hir/ismet-mav-os-tulajdonba-kerul-a-resti-zrt-120523
írja az iho/vasút

Eltűnnek az állomásokról az elhanyagolt, profilidegen kereskedelmi egységek, helyüket kormányablakok vehetik át.

A MÁV Zrt. és a Resti Zrt. többségi tulajdonosai (a Lázár és Fiai Kft., a Resdan Invest Kft., valamint a Kiron Invest Kft.) tegnap szerződést kötöttek, amelynek értelmében a MÁV Zrt. megvásárolta a Resti Zrt. 85,58 százalékos részvénycsomagját, így a vasúttársaság meghatározó állomási területei – amennyiben a szerződés létrejöttéhez a Gazdasági Versenyhivatal is hozzájárul – mentesülnek a megörökölt haszonélvezeti szerződés következményeitől.

A tranzakciós folyamat lezárásával lehetőség nyílik az állomások fejlesztésére és további, az utasok érdekét szolgáló hasznosítására: magas színvonalú kiszolgálást biztosító közlekedési, közigazgatási és kereskedelemi szolgáltatóegységek jelenhetnek meg fokozatosan a hazai vasútállomásokon. Elhárul az akadály az érintett területek egy részét érintő Európai Uniós beruházások elől is.

A felek közt a végső vételár független vagyonértékelés után került megállapításra. A tranzakció lezárására az MNV Zrt. előzetes jóváhagyásával kerülhetett sor. A tegnap aláírt szerződés alapján a Resti Zrt. 85,58 százalékát kitevő részvénycsomag mintegy kétmilliárd forintért kerül a MÁV Zrt. birtokába, így a hosszú ideig tartó, konstruktív tárgyalások eredményeképpen a MÁV Zrt. a Resti Zrt. kizárólagos tulajdonosává válik.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az aláírást követően elmondta, hogy „elhárult az akadály az elől, hogy újra gondos gazdaként vegyük birtokba 337 ingatlanunkat, az utasaink igényeinek, az Európai Uniós projektek elvárásainak megfelelően felújítva és fejlesztve azokat.”

A MÁV Zrt. célja, hogy a vasúti közlekedés megújítása jegyében felszámolja a pályaudvarokon, vasútállomásokon uralkodó elhanyagolt állapotokat, a profilidegen üzlethelyiségek helyett fokozatosan a vasúton utazók, valamint a térségben élő vagy dolgozó állampolgárok számára szükséges szolgáltatóegységek jelenjenek meg, ahol a közlekedés, a közigazgatás és a kereskedelem is helyet kaphat.

„Ez a szándék találkozik azzal, hogy a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium kormányablakokat nyitna egyes járási székhelyek vasútállomásain, hogy az állampolgároknak könnyen megközelíthető helyszíneket biztosítson az ügyintézésre” – mondta Gál András Levente, a Jó Állam Fejlesztési Koncepció végrehajtásának összehangolásáért felelős kormánybiztos.

Lázár Vilmos, a Resti Zrt. egyik tulajdonosa és igazgatóságának tagja zárszavában kifejtette: „mint ahogy a szerződés létrejötte során, így a további tennivalókat illetően is számíthat együttműködésünkre a MÁV, hiszen a folyamat mielőbbi megindulása közös érdekünk.”

Tovább 

A Környezet- és Természetvédő Szervezetek 22. Országos Találkozója követeli, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vonja vissza a 2012, április 15-étől életbe lépő menetrend-változtatások tervét, és szervezzen erről, a milliókat érintő kérdésről Nemzeti Konzultációt.


Annál is inkább szükség van erre, mert néhány évvel ezelőtt már volt egy széleskörű társadalmi vita a vasúti közlekedés kínálatának csökkentéséről, és kiderült, hogy azt az emberek többsége nem támogatja, de értelme sincsen.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu