Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 1 hozzászólás
A vasút veszélyes üzem, és ezt nem lehet elégszer elmondani!
Az első nap kezdetét vette az oktatás. Egyfajta bemelegítésként, alapozásként munkavédelmet, tűzvédelmet, balesetvédelmet és környezetvédelmet tanultunk. Egyfelől minden oktatást illik (azon túl, hogy kötelező) egy munkavédelmi oktatással kezdeni, másrészt pedig nekünk a tanmenet része az úgynevezett orientációs utazási gyakorlat, ahol a mozdonyvezetőt kísérjük el egy nappali és egy éjszakai szolgálatra. És mielőtt az ember üzemelő mozdonyra, sőt, egyáltalán vasútüzemi területre lép, nem árt tisztában lennie egynéhány dologgal, hiszen – nem lehet elégszer elmondani! – a vasút veszélyes üzem! És bizony nem árt, hogyha az alábbi kis kivonatot a lelkes vasútbarátok is megfogadják.
A vágányokon átjárni veszélyes!
A vasúton nem csak az elütés, elsodrás veszélye áll fenn. És hiába ismeri valaki a menetrendet, késett vonat, különvonat vagy állomáson akár tolató egység is közlekedhet. A talaj egyenetlenségei, a sínek, a biztonsági határjelzők, kábelárkok, aknák, mind-mind botlásveszélyt jelentenek. Sínszálra lépni, ülni tilos! A sínszál csúszós lehet, és bizony hatalmasat lehet benne esni. Váltóknál a tősín és a csúcssín közé lépni tilos. Az egy dolog, hogy nem lehet átállítani a váltót, ha útban van a lábad. Nagyobb gond az, hogy egy tisztességes villamos hajtómű minden különösebb erőlködés nélkül töri össze a bokádat. És ha ennek tetejébe még a vonat is arra jön, nos, arról inkább nem is mesélnék.
A vasút nem játszótér! Kocsik alatt átbújni, a kocsikra felmászni tilos! Ugye nem kell mondanom, mivel jár, ha éppen akkor indul meg a vonat, mikor alatta mászol át éppen? A kocsik tetején pedig a leesés fenyeget, villamosított vonalakon pedig a felsővezeték közelsége okozhat áramütést. Magyarországon a nagyvasúti vonalak 25 000 voltos feszültséggel villamosítottak. A felsővezetéki feszültség átütési távolsága körülbelül két méter, azaz nem is kell nagyon közel menned a dróthoz, hogy megrázzon az áram.
Kocsikon átmászni veszélyes és tilos! Ha mégis elkerülhetetlen, használjuk a fékállást!
A vasúton érvényben lévő szabályok szerint kocsicsoportok között csak akkor szabad átmenni, ha a kocsik között legalább tíz méter távolság van, és a kocsik megfutamodás elleni biztosítása vagy a kocsicsoport mindkét vége jól látható.
Természetesen alapszabály az is, hogy mozgó járműre, illetve járműről fel- és leugrani tilos! (Ugye, Misi?) Nagy vonalakban ennyit a legfontosabb munkavédelmi szabályokról. A következő órán tűzvédelemmel foglalkozunk majd.
(forrás: iho.hu/blogpost)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Egy mozdonyvezető gyakornok jegyzeteiből - 01.: Kezdődik a tanfolyam! (Arnold Balázs)
Élni és élni hagyni - A MÁV Zrt. felülvizsgálja a magán- és hobbicélú fotózási engedélyek kiadásával kapcsolatos szabályozását
Portefan
„Vasútbarát vagyok, nem MÁV-barát” (publicisztika)