Vasút: Követendő példa lehet az ausztrál vasúttársaság viselkedés-kampánya: Train etikett - super simple stuff

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

"Az ausztrál vasúttársaság viselkedés-kampánya azt mutatja, hogy arrafelé is sokaknak nem tanította meg az anyukájuk, vagy az iskola, hogy hogyan illik viselkedni. A kampány igen egyszerűen, "szuperegyszerű" szájbarágós módszerrel operál, mintha óvodások vagy félkegyelműek lennének a célközönség. Emiatt a kampány rajzai a kifigurázások céltáblái lettek a neten, sokszor igen durva poénokat gyártva az eredetiből. Ezeket nem linkeljük be, azt mindenki keresse meg magának, ellenben itt az eredeti. Az sem semmi.

Azért a helyzetek többsége kis hazánkban is típuseset. Ti mit tennétek, hogyan vennétek rá a renitenseket a helyes viselkedésre? Jó ez a módszer, vagy más kellene?"

http://www.facebook.com/vekehu

írja a VEKE, közösségi oldalán a

http://www.queenslandrail.com.au/aboutus/mediacentre/campaigns/pages/trainetiquette.aspx

honlapra hivatkozva



Szabad fordításban:

A Vonat etikett 15 egyszerű szabálya

1) Tartsa a lábát a földön, legfőképpen ne tegye fel a másik ülésre.


2) Ha elfoglal egy elsőbbségi helyet, köteles átadni érkezésekor az arra jogosultnak, aki értelmi fogyatékos, időskorú, állapotos vagy kisgyermekes szülő vagy más módon rászorult személy.


3) Ne hagyja a szemetet a vonaton, vigye magával, ha megérkezik úticéljához valamint, ha a vonaton a kukában nem lehetséges elhelyezni.


4) Ne fogyasszon ételt vagy italt a vonaton (kivéve vizet).


5) Ha a folyosón tartózkodik, álljon félre, hogy a le,- és felszállókat ne akadályozza.


6) Legalább két perccel a vonat indulási ideje előtt fel kell szállnia és elfoglalni a helyét.


7) Ha ülve vagy állva elfoglalja a kerekesszék számára kijelölt helyet, vagy a táskáját, kerékpárját, babakocsiját tárolná itt, köteles szabaddá tenni a területet a kerekesszékben tartózkodó személy számára, ha az megérkezik.


8) Tartózkodjon a hangoskodástól az utazás során, beszélgetéssel mobil telefonálással, vagy zajos zenehallgatással ne zavarja egy alvófülkés kocsi nyugalmát, és törekedjen a lehető legkisebb zajkeltésre minden más kocsiban is.


9) Hagyja szabadon a folyosót, hogy a nagyon zsúfolt vonaton a többiek megtalálhassák
a szabad ülő,- és állóhelyeket és kevésbé zsúfolt kocsikat találjanak.


10) Tárolja a táskáját a térdén, vagy az ülés alatt, semmiképpen ne az ülésen,
mert az nem erre való.


11) Értékeinek biztonságának érdekében más utasokétól távolabb helyezze el táskáit valamint ne tegye ki ezeket a folyosóra, ajtók elé,
ne képezzen így balesetveszélyes akadályt. Feleslegesen és túl sok csomaggal ne utazzon.


12) Ha elfoglal egy ülőhelyet a folyosó mellett, álljon fel, ha beljebb van szabad hely vagy amikor a beljebb ülők le szeretnének szállni, vagy ha azok az ablak mellé szeretnének leülni.


13) Ne szállítson kerékpárt vonaton csúcsidőben.


14) Hagyja, hogy más utasok ön előtt elhagyják a vonatot, ne erőltesse a mielőbbi leszállást, ha nem muszáj.


15) Mozogjon, keressen kevésbé zsúfolt helyet az első vagy az utolsó kocsikban, a vonaton a zsúfoltság a középső kocsikban jellemző.


network.hu

 

 

Queensland Rail 2010 decemberében elindította az Ügyfél Charta-t. Ebben hét kulcsfontosságú területen elkötelezzük magunkat ügyfeleink felé, beleértve a biztonság, idő, információ, a kényelem, a környezet, személyi szolgáltatás és a visszajelzések terén.

Ennek része elkötelezettség, hogy mi már kiadtunk egy követendő etikettet - ez kampányunk első része - ezt a 15 viselkedési problémát tapasztalták ügyfeleink a város hálózaton. Kitérünk többek között "fedélzeti" kérdésekre, mint a láb ülésre tétele, a megkülönböztetett ülések, szemetelés, étkezés kérdésére, a félre húzódás szükségességére, hogy mások közlekedni tudjanak a vonaton, zajos viselkedésre és szükségtelen helyen elhelyezett táskák témakörére az üléseken és folyosókon.

Vonat etikett szuper egyszerű dolog - annyira egyszerű, hogy szinte olyan, mint egy gyerekkönyv. A kampány ábrákkal mutatja be ezt az egyszerű vonat-etikettet, célja, hogy segítse a megfelelő viselkedés elsajátítását.

Az etikett kampány során befolyásolja az ügyfelek, akik zavarják a többi utas utazás annak érdekében, hogy mindenki úttal a város hálózat a kellemes és kényelmes, mert lehet.

 

... persze más érdekességek is vannak a honlapon. :)



Train etiquette videos



Train etiquette posters

Címkék: ausztrália customer charter gyerekkönyv kampány queensland rail train etikett vasúttársaság viselkedés vonat etikett

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu