Vasút: blog

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 278 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

VASÚTBARÁTOK hírei

A MÁV Nosztalgia Kft. fotópályázatot hirdet normál nyomközű, magyarországi, gőzvontatású nosztalgia vonatok üzemelés közben témában, 2013. május 23-ig, csütörtökig várjuk a saját felvételeiket fotógyűjteményükből.

network.hu

 

A fotópályázat célja, hogy azon internetezők is találkozhassanak a gőzmozdonyos nosztalgiavonatokkal, akik személyesen nem lehettek jelen az adott utazások alkalmával.

 

 

Kategóriák: Tájkép, Teljes gőzzel, Az érdeklődés középpontjában, Időutazás, Egyéb, Cuha-völgy 2013. (2013.

Tovább 

http://magyaryprogram.kormany.hu/egyszerubb-ugyintezes-tizennegy-kozuti-kozlekedesi-hatosagi-eljarasban
írja a magyaryprogram.kormany.hu

 

Idén októbertől egyszerűbb eljárásban lesz intézhető egyebek mellett a jogosítvány elvesztésének bejelentése, az elveszett rendszám pótlása vagy a gépkocsik forgalomból való ideiglenes kivonása. Megszűnik az ideiglenes vezetői engedély, a lejárt érvényességű forgalmit az ellenőrzéskor nem veszik el a helyszínen. A Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program részeként az állampolgárok számára kedvező módon változik a járművek kötelező felelősségbiztosításának igazolása is.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

Márciusban az ügyintézők képzésével folytatódik a közlekedési eljárások egyszerűsítése
2013. január 30. 9:52
http://magyaryprogram.kormany.hu/marciusban-az-ugyintezok-kepzesevel-folytatodik-a-kozlekedesi-eljarasok-egyszerusitese
írja a magyaryprogram.kormany.hu

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az Új Széchenyi Terv támogatásával 2013 tavaszáig végrehajtja a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program Egyszerűsítési Programjában rögzített jogalkotási feladatait. A tárca javaslatai alapján legkésőbb az idei év végéig tizennyolc közlekedési hatósági, igazgatási eljárásban csökkennek az állampolgárok és vállalkozások adminisztratív terhei. Három energetikai tárgyú eljárás egyszerűsítése már a tavalyi évben megvalósult. A projekt márciusban az ügyintézők képzésével lép új szakaszba. Közlemény.

A Kormány határozott szándéka Magyarország versenyképességének növelése, a lakosság közigazgatásba vetett bizalmának visszaállítása, a bürokrácia okozta indokolatlan társadalmi terhek mérséklése. A Magyary Program e célok megvalósításának eszközeként nevesíti a hatósági és igazgatási eljárások érzékelhető egyszerűsítését. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala és a Nemzeti Közlekedési Hatóság konzorciumi formában valósítja meg közlekedési és energetikai jogszabály-egyszerűsítési, tananyag-fejlesztési és képzési feladatokat tartalmazó projektjét.

E munka eredményeként az idei évtől országosan egységes eljárásrendben, egységes határidőkkel intézhető a gáz- és villanymérők átírása. A szolgáltatóknak a korábban akár 30 napos időtartam helyett a bejelentés kézhezvételét követően 8 napon belül el kell végezniük a helyszíni ellenőrzést. Az új fogyasztó a korábbi fogyasztó bejelentésével egyidejűleg – ugyanazon a formanyomtatványon – jelezheti szerződéskötési igényét. Az évente több mint 800 ezer átírás egyszerűsítése 200 millió forint megtakarítást jelenthet a felhasználók számára. (Részletesen ld. itt: http://magyaryprogram.kormany.hu/egyszerubb-es-gyorsabb-lesz-a-gaz-es-villanymerok-atiratasa)

2013-tól csökkentek a nagycsaládos gázárkedvezmény igénybevételéhez kapcsolódó adminisztratív terhek is. A rendelkezések már nem írják elő a kérelem évenkénti benyújtását, a kedvezményezetteknek csak az esetleges változásokat kell bejelenteniük. A módosítások nyomán januártól a kérelem az év során bármikor benyújtható. Az új formanyomtatványon nem kell feltüntetni a kérelemhez kötelezően mellékelendő számlán már szereplő adatokat. A nagycsaládos gázárkedvezmény igénylési eljárásának egyszerűsítése mintegy 320 ezer főt érint. (Részletesen ld. itt: http://magyaryprogram.kormany.hu/egyszerubben-juthatnak-gazartamogatashoz-a-nagycsaladosok-1)

Idén októbertől egyszerűbb eljárásban lesz intézhető egyebek mellett a jogosítvány elvesztésének bejelentése, az elveszett rendszám pótlása vagy a gépkocsik forgalomból való ideiglenes kivonása. Megszűnik az ideiglenes vezetői engedély, a lejárt érvényességű forgalmit az ellenőrzéskor nem veszik el a helyszínen. Az állampolgárok számára kedvező módon változik a járművek kötelező felelősségbiztosításának igazolása is. A mozgáskorlátozottak a jövőben gyorsabban pótolhatják parkolási igazolványukat. (Részletesen ld. itt: http://magyaryprogram.kormany.hu/egyszerubb-ugyintezes-tizennegy-kozuti-kozlekedesi-hatosagi-eljarasban).

A minisztérium további négy, a járművek forgalomba helyezéséhez és a műszaki adatváltozások bejelentéséhez kapcsolódó közlekedési hatósági eljárás egyszerűsítésén dolgozik. A könnyítéseket megalapozó jogszabály-változásokkal a tárca február végéig elkészül. A következő szakaszban az ország 9 pontján komplex képzéseket tartanak az egyszerűsítésekről a közlekedési eljárásokban érintett kormányhivatalok és hatóságok 700 munkatársa számára. Az ügyintézők teljes körű tájékoztatást kapnak a változásokról, így képesek lesznek a jogszabályokban megnyitott lehetőségekkel élve gyorsabban és rugalmasabban kiszolgálni ügyfeleiket.

A „Jogszabályok és folyamatok egyszerűsítése a közlekedési hatósági- és igazgatási eljárásoknál” című, ÁROP 1.2.6/A-2011-2012-0005 kódszámú projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)

Tovább 

 

http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=151090a4bd0bc1

írja a MÁV-START Zrt.


SAJTÓKÖZLEMÉNY

 

Változások a MÁV-START üzletszabályzatában, differenciált helyjegyárak a feláras vonatokon

 

Budapest, 2013. január 30. Februártól a kedvezmények igénybevételekor már nem elég felmutatni, hanem át is kell adni a kedvezményre jogosító igazolványt a jegyvizsgálatkor. Az egy és száz km közötti távolságra kiadott menetjegy csak a rajta feltüntetett naptári napon érvényes.

Tovább 

A blog eredetije itt található (nincs átszerkesztve):

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/konyvbemutato-szamos-villamos


A Közlekedik a főváros és a Buszos könyv után itt a harmadik közlekedési album. A könyv apropója egy centenárium. Idén száz éve, hogy bevezették Budapesten a villamosok számozását, szaknyelven a "relációkat". (1887 és 1910 között különböző színes emblémákkal jelölték a járatokat.) A kötet az összes, eddig létezett viszonylat történetét áttekinti az 1-es villamostól egészen a 118-asig.

Tovább 

http://www.sff.hu/14074.palyazat.Vasuti_fotopalyazat

írja az sff.hu

 

A képek feltöltésének határideje: 2012. november 25.

 

A pályázat rendezője: Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság
(Cg: 01-09-464653, 1238 Budapest, Helsinki út 105.)
Témakör: A vasúti közlekedés világa, vasúti járművek, a vasúti közlekedés eszközei.

 

Részvételi feltétel:

A pályázat két kategóriában kerül meghirdetésre. A nyílt pályázaton bárki, foglalkozástól, életkortól, lakóhelytől függetlenül részt vehet.

Tovább 

http://baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=640

írja a baleset-megelozes.eu


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. „Álomút” címmel hirdetett rajzpályázatot hirdet 3-14 éves korú gyerekek számára. A gyerekeknek nincs más dolguk, mint beküldeni egy rajzot, aminek a témája az úthoz kapcsolódik. Lehet az például közúti közlekedés, utak építése, a jövő útja, út és környezet kapcsolata stb.


A gyerekek az alábbi pályázati kategóriában mérhetik össze tudásukat:

- óvodások

- általános iskola 1-4.

Tovább 

Horvátország az uniós csatlakozás küszöbén gyakorlatilag megszünteti a nemzetközi vasúti összeköttetéseit. Felénk is.

(forrás: a VEKE face blogja.)


A linken található petíciós listára várunk minden feliratkozót, akik tiltakoznak a vasútgyilkolás ellen.


A horvát vasút közleménye ezen a linken található:
http://www.hznet.hr/medunarodni-prijevoz

network.hu

 

 

Hozzászólások
"A gugli fordító elég jól működik, javasoljuk használni.
Ezek a vonatok maradnak meg:
- Zagreb - Beč
- Beograd - Zagreb - Villach
- Zagreb - Villach - Frankfurt i
- Beograd - Zagreb – Zurich
Nyáron pedig ezekhez hozzájön:
- Budimpešta - Split
- Sarajevo - Ploče.

Utolsó hozzászólás

M Imre üzente 11 éve

Szétszakítja a magyarságot a tömegközlekedés
http://homar.blog.hu/2012/10/02/szetszakitja_a_magyarsagot_a_tomegkozlekedes
írja a homár.blog-on Zoltán

A jelek szerint kénytelen lesz a magyarság határon innen és túl egyaránt üzemenyagadót fizetni, ha találkozni óhajt, minthogy a tömegközlekedést felszámolták. Ahelyett, hogy örülnénk, hogy aszfaltozott utak vannak...

Magyarország, Budapest nevű fővárosából szerettem volna eljutni Szlovákiába, a MAGYAR HATÁRTÓL kb. 20 km-re lévő nagyrészt MAGYAR LAKOSOKBÓL álló LOSONC (Lucenec) városba tömegközlekedéssel! Hála a határokon átnyúló "jószomszédi" kapcsolatoknak, a közvetlen buszjáratot és közvetlen vonatokat 5-6 éve, a Salgótarjáni átszállásos lehetőségű vonatokat a tavalyi évben megszüntették. Lényegében Budapestről Losonc (Lucenec) városát és környékét megközelíteni csak és kizárólag autóval lehetséges, ha az ember nem akar 6-8 órát vonatozni / buszozni. (Tömegközlekedéssel bármelyik keresőt nézem, előbb el kell mennem Párkányba, majd onnan egy hatalmas kerülővel lehet Losoncra eljutni háromszor hosszabb idővel, mint autóval)

Szeretném tudni, hogy a polgári kormányunk miért lehetetleníti el a felvidéki Magyarságot az anyaországi Magyarságtól? Miért nem lehet Losonc térségébe Magyarországról normális, európai szintű tömegközlekedéssel eljutni?

Örömteli volt hallani a tévében, hogy a Losonc melletti Rapp-on (Rapovce) átadták az gyógyfürdőt, melyet jövőre több ezer fős élményfürdővel terveznek kibővíteni, - bízva a határon átívelő turizmus hatásában. Ez alapján Magyarországra az Ipolytarnóci Ősmaradványokat néznék meg a Szlovákok, mi pedig mehetnénk hozzájuk fürödni Rapovce-ra.

Csak legyenek szívesen megmondani, MIVEL utazzon az az ember akinek nincs autója?

Ezen az útvonalon (Kalonda-Ipolytarnóc) a buszok mindkét országhatár közelében lévő falvakban fordulnak vissza, a határon sem a Nógrád volán, sem a Szlovák autóbuszok nem jönnek át. Aki tehát át kívánna látogatni a szomszéd országba, azt 5-6 km sétálás várja keresztül a határon. Hát igen, mi így építjük Európát. Igazi Balkán-régiós hozzáállás ez, amit a két ország közlekedése képvisel, egyik fél sem közlekedtetné át a busz/vonat járatát legalább a szomszéd ország legelső falujáig / városáig, mert ugyan, minek az??

Sokat javítana a helyzeten, ha a Balassagyarmat-Ipolytarnóc között közlekedő motorvonat (abból a napi 4 db-ból amit meghagytak) legalább 2 járatpár tovább közlekedne Losoncig (egyik délelőtt, másik délután, és talán még utas is lenne a vonatokon)

Ugyanígy a Hatvan - Salgótarján között közlekedő motorvonatok közül szintén napi 2 járatpár tovább közlekedne legalább Fülekig vagy Losoncig. Ebbe napi a 10-20 km-be csak nem halna bele egyik ország költségvetése sem, nem igaz?

Nevetséges, hogy átszállás nélkül Párizsba, Londonba, Madridba közvetlenül el lehet jutni Budapestről vonattal / busszal, de Magyarország határtól 10 km-re lévő magyarok lakta városokba csak 6-8 órát utazás és többszöri átszállással lehet jelenleg eljutni, ha az ember nem akar a határon 5-6 kilométereket lesétálni.

Szeretnék választ kapni, várható-e valamiféle pozitív változás Losonc megközelíthetőségének érdekében, a jövőben? Válaszukat várom,

Tisztelettel:
Zoltán

Tovább 

http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/hol-az-eszaki-palyaudvar/

írja a szeretlekmagyarorszag.hu


Ha van Budapesten Déli, Keleti és Nyugati pályaudvar is, vajon miért nincs Északi? Utánajártunk a rejtélynek, és ráakadtunk a titokzatos Északi pályaudvar nyomaira.

Altmann Vivien írása, fotók: Fortepan

network.hu

 

A budapesti pályaudvarok története 1846-ig nyúlik vissza, amikor az első magyarországi vasútvonal kiépült Pest és Vác között. Az első vonatok a Teréz körúton álló Pesti Indóházból indultak és ide is érkeztek meg.

Tovább 

http://timelord.blog.hu/2011/07/22/vasuton_utazni_mero_gyonyoruseg

írja a timelord.blog.hu

network.hu

 

Mit tegyél, egy tökéletes vasúti utazás érdekében?

Nyolc szabályt kell betartanod.


network.hu

 

1. Utazz inkognitóban. Ne képzeld, hogy téged mindenkinek ismernie kell.


network.hu

 

2. Ne mássz fel a vonat tetejére. Kényelmesebb a kocsikon belül utazni.


network.hu

 

3. Beszélgess bátran idegen hölgyekkel a művelt modor szabályai szerint.


network.hu

 

4. Szorult helyzetekre ott a vészfék.

Tovább 

http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav

írja a timelord.blog.hu

 

A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.

 

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt.

Tovább 

 Frissebb bejegyzések

Régebbi bejegyzések 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu