Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
11 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A MÁV Nosztalgia Kft. fotópályázatot hirdet normál nyomközű, magyarországi, gőzvontatású nosztalgia vonatok üzemelés közben témában, 2013. május 23-ig, csütörtökig várjuk a saját felvételeiket fotógyűjteményükből.
A fotópályázat célja, hogy azon internetezők is találkozhassanak a gőzmozdonyos nosztalgiavonatokkal, akik személyesen nem lehettek jelen az adott utazások alkalmával.
Kategóriák: Tájkép, Teljes gőzzel, Az érdeklődés középpontjában, Időutazás, Egyéb, Cuha-völgy 2013. (2013.
11 éve | M Imre | 1 hozzászólás
http://magyaryprogram.kormany.hu/egyszerubb-ugyintezes-tizennegy-kozuti-kozlekedesi-hatosagi-eljarasban
írja a magyaryprogram.kormany.hu
Idén októbertől egyszerűbb eljárásban lesz intézhető egyebek mellett a jogosítvány elvesztésének bejelentése, az elveszett rendszám pótlása vagy a gépkocsik forgalomból való ideiglenes kivonása. Megszűnik az ideiglenes vezetői engedély, a lejárt érvényességű forgalmit az ellenőrzéskor nem veszik el a helyszínen. A Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program részeként az állampolgárok számára kedvező módon változik a járművek kötelező felelősségbiztosításának igazolása is.
|
|
11 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=151090a4bd0bc1
írja a MÁV-START Zrt.
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Változások a MÁV-START üzletszabályzatában, differenciált helyjegyárak a feláras vonatokon
Budapest, 2013. január 30. – Februártól a kedvezmények igénybevételekor már nem elég felmutatni, hanem át is kell adni a kedvezményre jogosító igazolványt a jegyvizsgálatkor. Az egy és száz km közötti távolságra kiadott menetjegy csak a rajta feltüntetett naptári napon érvényes.
A blog eredetije itt található (nincs átszerkesztve):
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/konyvbemutato-szamos-villamos
A Közlekedik a főváros és a Buszos könyv után itt a harmadik közlekedési album. A könyv apropója egy centenárium. Idén száz éve, hogy bevezették Budapesten a villamosok számozását, szaknyelven a "relációkat". (1887 és 1910 között különböző színes emblémákkal jelölték a járatokat.) A kötet az összes, eddig létezett viszonylat történetét áttekinti az 1-es villamostól egészen a 118-asig.
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://www.sff.hu/14074.palyazat.Vasuti_fotopalyazat
írja az sff.hu
A képek feltöltésének határideje: 2012. november 25.
A pályázat rendezője: Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság
(Cg: 01-09-464653, 1238 Budapest, Helsinki út 105.)
Témakör: A vasúti közlekedés világa, vasúti járművek, a vasúti közlekedés eszközei.
Részvételi feltétel:
A pályázat két kategóriában kerül meghirdetésre. A nyílt pályázaton bárki, foglalkozástól, életkortól, lakóhelytől függetlenül részt vehet.
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=640
írja a baleset-megelozes.eu
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. „Álomút” címmel hirdetett rajzpályázatot hirdet 3-14 éves korú gyerekek számára. A gyerekeknek nincs más dolguk, mint beküldeni egy rajzot, aminek a témája az úthoz kapcsolódik. Lehet az például közúti közlekedés, utak építése, a jövő útja, út és környezet kapcsolata stb.
A gyerekek az alábbi pályázati kategóriában mérhetik össze tudásukat:
- óvodások
- általános iskola 1-4.
12 éve | M Imre | 1 hozzászólás
Horvátország az uniós csatlakozás küszöbén gyakorlatilag megszünteti a nemzetközi vasúti összeköttetéseit. Felénk is.
(forrás: a VEKE face blogja.)
A linken található petíciós listára várunk minden feliratkozót, akik tiltakoznak a vasútgyilkolás ellen.
A horvát vasút közleménye ezen a linken található:
http://www.hznet.hr/medunarodni-prijevoz
Hozzászólások
"A gugli fordító elég jól működik, javasoljuk használni.
Ezek a vonatok maradnak meg:
- Zagreb - Beč
- Beograd - Zagreb - Villach
- Zagreb - Villach - Frankfurt i
- Beograd - Zagreb – Zurich
Nyáron pedig ezekhez hozzájön:
- Budimpešta - Split
- Sarajevo - Ploče.
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/hol-az-eszaki-palyaudvar/
írja a szeretlekmagyarorszag.hu
Ha van Budapesten Déli, Keleti és Nyugati pályaudvar is, vajon miért nincs Északi? Utánajártunk a rejtélynek, és ráakadtunk a titokzatos Északi pályaudvar nyomaira.
Altmann Vivien írása, fotók: Fortepan
A budapesti pályaudvarok története 1846-ig nyúlik vissza, amikor az első magyarországi vasútvonal kiépült Pest és Vác között. Az első vonatok a Teréz körúton álló Pesti Indóházból indultak és ide is érkeztek meg.
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://timelord.blog.hu/2011/07/22/vasuton_utazni_mero_gyonyoruseg
írja a timelord.blog.hu
Mit tegyél, egy tökéletes vasúti utazás érdekében?
Nyolc szabályt kell betartanod.
1. Utazz inkognitóban. Ne képzeld, hogy téged mindenkinek ismernie kell.
2. Ne mássz fel a vonat tetejére. Kényelmesebb a kocsikon belül utazni.
3. Beszélgess bátran idegen hölgyekkel a művelt modor szabályai szerint.
4. Szorult helyzetekre ott a vészfék.
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav
írja a timelord.blog.hu
A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás