Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A Környezet- és Természetvédő Szervezetek 22. Országos Találkozója követeli, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vonja vissza a 2012, április 15-étől életbe lépő menetrend-változtatások tervét, és szervezzen erről, a milliókat érintő kérdésről Nemzeti Konzultációt.
Annál is inkább szükség van erre, mert néhány évvel ezelőtt már volt egy
széleskörű társadalmi vita a vasúti közlekedés kínálatának
csökkentéséről, és kiderült, hogy azt az emberek többsége nem támogatja,
de értelme sincsen. A Nemzeti Konzultáció előkészítéseként a Kormány
készíttessen és hozzon nyilvánosságra a közép és hosszú távú hatásokat
feltáró gazdasági elemzéseket.
A bejelentett módosítás számos
olyan járatot töröl a menetrendből, amellyel nap mint nap 30-35 ember
jár munkába, iskolába. A vonatritkítás nemhogy költségmegtakarítást nem
eredményez, hanem jelentős utasszámcsökkenéshez és költségnövekedéshez
vezet. Ráadásul leginkább a hátrányos helyzetű térségekben élők
közlekedési helyzetét rontaná tovább, még inkább növelve az
esélyegyenlőtlenségüket.
Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy
az ütemes menetrend az az eszköz, amelynek segítségével a vasúti
közlekedés megbízhatósága és vonzereje növelhető. A jelenlegi tervezet
éppen ellentétes irányba hat, szétveri az ütemes és összehangolt
menetrendet, ahol az már létezett, és ellehetetleníti a bevezetését ott,
ahol javíthatna a körülményeken. Mindezt anélkül, hogy az NFM felmérte
volna, számot adna a közvetlen és közvetett káros következményekről és
számszerűsítené azokat.
A napi 2-3 vonatpár közlekedésével a
pályavasút költségei változatlanul fennmaradnak, de bevételei kiesnek.
Egyedül a MÁV-START-nál jelentkezik költségmegtakarítás, de az is olyan,
hogy a beszállító MÁV-cégeknél bevételkieséssel jár. A mellékvonali
„megtakarítás” végső soron a jelenleg is leromlott állapotú fővonali
vasúti pálya üzemeltetési és fenntartási költségeiből fog hiányozni,
előre vetítve a teljes leépülés lehetőségét és növelve a baleseti
kockázatot.
Minden egyes mellékvonali csatlakozás megszüntetése
drasztikus hatással lehet a fővonali utasszámra is, mivel az elmúlt évek
során elmaradt az intermodális csomópontok kialakítása, Az autóbuszos
szolgáltatókat semmi nem ösztönzi a vasúti csatlakozások
megszervezésére.
Különösen szerencsétlen dolognak tartjuk a
járatritkítást napjainkban, hiszen a MÁV szolgáltatásai iránt 2011-ben
kimutathatóan erősödött az utasok bizalma. A MÁV-Start Zrt. vonatai
tavaly 142 millió utast szállítottak, vagyis az előző évinél
ötmillióval, a tervezettnél kétmillióval többet. Ezen belül hat
millióval többen utaztak teljes árú jeggyel, mint 2010-ben.
Követeléseink:
Kiskunhalas, 2012. március 17.
(forrás: levego.hu)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
2013. május 15-től bevezetésre került a gyorsvonati pótjegy
Ipoly vasút vonal: Újra lesz vonatközlekedés Balassagyarmat és Losonc között?
Egyszerűbb ügyintézés tizennégy közúti közlekedési hatósági eljárásban
Változások a MÁV-START üzletszabályzatában, differenciált helyjegyárak a feláras vonatokon