Vasút: Két év türelem az ára a gyorsabb vasútnak

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 279 fő
  • Képek - 2532 db
  • Videók - 51 db
  • Blogbejegyzések - 42 db
  • Fórumtémák - 15 db
  • Linkek - 40 db

Üdvözlettel,

VASÚTBARÁTOK vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://www.hirado.hu/Hirek/2012/06/14/09/Ket_ev_turelem_az_ara_a_gyorsabb_vasutnak.aspx

írja a hirado.hu


Két nap múlva kezdődik az első vágányzár a Budapest-Esztergom vasútvonalon. 2014-re ígérik a pálya megújítását, amely után gyorsabb, kényelmes lesz az utazás.


Befejeződésükhöz közelednek az M0-ás felújítási és bővítési munkái az M6-os és M7-es közötti déli szektorában, július végére, augusztus elejére már kétszer három sávon lehet majd közlekedni az autóúton, amelyhez mindkét oldalon leálló részt is építenek – mondta a 180 percben Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője.


A közúti és vasúti beruházásokat végző állami társaság munkatársa a budapesti körgyűrű 2003 óta csúszó nyugati és északi szakászának átadása kapcsán azt mondta, jelenleg az extrém terhelésnek kitett déli szektor bővítése a feladat. Az M0-ás főváros alatti szakaszának egy-egy sávján naponként 25 ezer jármű, köztük nagyon sok nehézgépjármű halad végig, amit már nem bír el a régi aszfalt. Loppert Dániel a még hiányzó részek megépítéséről azt mondta, a nyugati és az északi szektor egyelőre az előkészítésnél tart. Pontosítani kell még néhány adatot, jelenleg a nagyon bonyolult, néhol sziklás terepre tervezett sztráda nyomvonala sem teljesen biztos – ha ez eldőlt, akkor kezdődhet meg a kivitelezés. A környék ráadásul sűrűn lakott, ezért ezen a területen a kisajátítás is mindig komoly problémát jelent – tette hozzá a szóvivő.

A NIF munkatársa beszélt a Budapest és Esztergom közti vasút felújításáról is, amely az elővárosi közlekedés egyik legtöbb gonddal küszködő vonala. „Egy vágányról van szó, rengeteg lassú jellel, nagyon elhasználódott ott a pálya, miközben tizennégy-ezren használják. … Ez egy borzasztó állapotban lévő pálya” – tette hozzá Loppert Dániel.

A szóvivő elmondta, a felújítás során a pályát, részben az üzemi- és a személyi létesítményeket is rendbe tudják hozni. A munkálatok miatti első vágányzár június 16-án kezdődik, amelyet aztán szakaszosan máshol is bevezetnek. Problémás lesz tehát a közlekedés, az első vágányzár 2013-ig tart, de fönnakadásokra az azt követő évig számítani kell. A 2-es vonalon egyelőre Pilisvörösvár után állítják le a vonatforgalmat, ezen a szakaszon a MÁV-Start Zrt. feladata megszervezni a buszos közlekedést, a Volán részvételével.

A felújítás három szakaszban történik: Pilisvörösvár és Piliscsaba, Piliscsaba és Esztergom, valamint az Északi vasúti összekötő híd és Pilisvörösvár között. Utóbbi lesz az utolsó, amely 2014 közepéig készül el. A felújítást követően az 1 óra 40 perces menetidő körülbelül 1 órára csökken, és a reggeli csúcsidőben negyedóránként követhetik egymást a járatok. Ezzel kényelmesebb, gyorsabb lesz a közlekedés, addig azonban a beruházók az utazóközönség türelmét kérik – tette hozzá Loppert Dániel.

Ugyancsak átépítést végeznek a Budapest-Debrecen vonalon, ahol szintén fennakadások várhatóak, valamint a főváros és Békéscsaba közötti szakaszon is fejlesztések lesznek a nyáron – tette hozzá a 180 percben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.


A hanganyag meghallgatható itt:

http://stream001.radio.hu:443/mr1fullspeed/0061fcb0_5202098.mp3


(hirado.hu)



Egy kis visszatekintés

Loppert: a vasútra ráfér egy „kínai nagybácsi”

(mr1 - Kossuth, 180 perc - 2011.07.04.)


A lehetséges kínai beruházásokat alaposan össze kell hangolni a már folyó, illetve tervbe vett vasúti fejlesztésekkel, hogy azok ne messék, hanem kiegészítsék egymást - mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a 180 percben. Loppert Dávid elmondta azt is, hogy 2013-ra elkészülhet az M43-as határig érő szakasza.


Létesüljön Budapesten egyetlen központi pályaudvar, kiváltva többit. Az elképzelés már a ’70-es években felmerült, a javaslatot a MÁV egyik munkatársa jegyzi, aki most is úgy gondolja, hogy Kőbánya alkalmas hely lenne, hiszen ott keresztezi egymást tizenegy vasúthálózat. Hogy van-e realitása ennek az elképzelésnek, arról is beszélt a 180 percben Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.


Ezek tiszteletre méltó és grandiózus tervek, de nincs realitásuk, amellett ugyanis, hogy 130 milliárd forintba kerülne, a budapesti vágányhálózathoz csatlakozó infrastruktúrát is radikálisan át kellene alakítani, ami hasonló nagyságrendű összeget jelentene - kommentálta a központi pályaudvar ötletét Loppert. A felvetés azért is problémás, mert egy-két éven belül elindulhat a NIF Zrt. elővárosi vasúti közlekedési programja, amelyben öt vonalat, megállóhelyeket újítanak föl, új utastájékoztató rendszert építenek, és a beruházás nyomán körülbelül 15 perces követési távolság lehet a vonatok között. Ez a fejlesztés már látóhatáron belül van, és a pénz is rendelkezésre áll, 85 százalékban uniós támogatásból.


A magyarországi vasúthálózat korszerűsítése szóba került a kínai miniszterelnök budapesti látogatásán is. Loppert Dániel ezzel kapcsolatban azt mondta, a magyar vasútra „ráfér egy kínai nagybácsi”, de még nem tudni, milyen beruházásokat is támogatnának a kínaiak. Pár éve megnyíltak az uniós támogatások, ezek felhasználása jelenleg is zajlik, a NIF Zrt. pedig nagyon fontosnak tartja, hogy a kínai fejlesztések ne messék, hanem kiegészítsék ezeket. A kínaiak például szívesen megépítenék a Liszt Ferenc repülőtér és a Nyugati pályaudvar közötti gyorsvasutat, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában pedig most épül a Nyugati pályaudvar 18. vágánya, éppen azért, hogy fogadja ezt a gyorsvasutat, azaz ez a két beruházás így jól kiegészítheti egymást.


Az M43-as hamarosan Romániáig érő, Makó és Nagylak közötti szakaszáról Loppert Dániel azt mondta, ez a beruházás valamikor a következő év elején indulhat meg. Jelenleg az előkészítési fázis utolsó részénél tartanak, amely azt jelenti, hogy 2013-ra készülhet el az országhatárig az útszakasz, miközben a román kollégák is dolgoznak már a határ túl oldalán, folyamatosan építik a további etapokat Arad és Temesvár felé, így valószínűleg belátható időn belül egy autópályán lehet majd eljutni ezekbe a magyar városokba is. A kommunikációs vezető kiemelte azt is, hogy az út már elkészült része hatalmas változást hozott Szeged és térsége életében, gyakorlatilag megszűnt ugyanis a kamionforgalom.


A hanganyag meghallgatható itt:

http://streammaster.radio.hu:443/mr1/0057721d_4624546.mp3


(mr1 - Kossuth)

Címkék: budapest debrecen esztergom fejlesztés felújítás fennakadás loppert dániel m0 m43 m6 m7 magyarország máv-start nemzeti infrastruktúra fejlesztő zrt nif piliscsaba pilivörösvár pálya megújítás vasút vasúthálózat volán vágányzár északi vasúti összekötő híd

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu