Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://www.hirado.hu/Hirek/2012/06/14/09/Ket_ev_turelem_az_ara_a_gyorsabb_vasutnak.aspx
írja a hirado.hu
Két nap múlva kezdődik az első vágányzár a Budapest-Esztergom vasútvonalon. 2014-re ígérik a pálya megújítását, amely után gyorsabb, kényelmes lesz az utazás.
Befejeződésükhöz közelednek az M0-ás felújítási és bővítési munkái az M6-os és M7-es közötti déli szektorában, július végére, augusztus elejére már kétszer három sávon lehet majd közlekedni az autóúton, amelyhez mindkét oldalon leálló részt is építenek – mondta a 180 percben Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője.
A közúti és vasúti beruházásokat végző állami társaság munkatársa a
budapesti körgyűrű 2003 óta csúszó nyugati és északi szakászának átadása
kapcsán azt mondta, jelenleg az extrém terhelésnek kitett déli szektor
bővítése a feladat. Az M0-ás főváros alatti szakaszának egy-egy sávján
naponként 25 ezer jármű, köztük nagyon sok nehézgépjármű halad végig,
amit már nem bír el a régi aszfalt. Loppert Dániel a még hiányzó részek
megépítéséről azt mondta, a nyugati és az északi szektor egyelőre az
előkészítésnél tart. Pontosítani kell még néhány adatot, jelenleg a
nagyon bonyolult, néhol sziklás terepre tervezett sztráda nyomvonala sem
teljesen biztos – ha ez eldőlt, akkor kezdődhet meg a kivitelezés. A
környék ráadásul sűrűn lakott, ezért ezen a területen a kisajátítás is
mindig komoly problémát jelent – tette hozzá a szóvivő.
A NIF munkatársa beszélt a Budapest és Esztergom közti vasút
felújításáról is, amely az elővárosi közlekedés egyik legtöbb gonddal
küszködő vonala. „Egy vágányról van szó, rengeteg lassú jellel, nagyon
elhasználódott ott a pálya, miközben tizennégy-ezren használják. … Ez
egy borzasztó állapotban lévő pálya” – tette hozzá Loppert Dániel.
A szóvivő elmondta, a felújítás során a pályát, részben az üzemi- és a
személyi létesítményeket is rendbe tudják hozni. A munkálatok miatti
első vágányzár június 16-án kezdődik, amelyet aztán szakaszosan máshol
is bevezetnek. Problémás lesz tehát a közlekedés, az első vágányzár
2013-ig tart, de fönnakadásokra az azt követő évig számítani kell. A
2-es vonalon egyelőre Pilisvörösvár után állítják le a vonatforgalmat,
ezen a szakaszon a MÁV-Start Zrt. feladata megszervezni a buszos
közlekedést, a Volán részvételével.
A felújítás három szakaszban történik: Pilisvörösvár és Piliscsaba,
Piliscsaba és Esztergom, valamint az Északi vasúti összekötő híd és
Pilisvörösvár között. Utóbbi lesz az utolsó, amely 2014 közepéig készül
el. A felújítást követően az 1 óra 40 perces menetidő körülbelül 1 órára
csökken, és a reggeli csúcsidőben negyedóránként követhetik egymást a
járatok. Ezzel kényelmesebb, gyorsabb lesz a közlekedés, addig azonban a
beruházók az utazóközönség türelmét kérik – tette hozzá Loppert Dániel.
Ugyancsak átépítést végeznek a Budapest-Debrecen vonalon, ahol szintén
fennakadások várhatóak, valamint a főváros és Békéscsaba közötti
szakaszon is fejlesztések lesznek a nyáron – tette hozzá a 180 percben a
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.
A hanganyag meghallgatható itt:
http://stream001.radio.hu:443/mr1fullspeed/0061fcb0_5202098.mp3
(hirado.hu)
Egy kis visszatekintés
Loppert: a vasútra ráfér egy „kínai nagybácsi”
(mr1 - Kossuth, 180 perc - 2011.07.04.)
A lehetséges kínai beruházásokat alaposan össze kell hangolni a már folyó, illetve tervbe vett vasúti fejlesztésekkel, hogy azok ne messék, hanem kiegészítsék egymást - mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője a 180 percben. Loppert Dávid elmondta azt is, hogy 2013-ra elkészülhet az M43-as határig érő szakasza.
Létesüljön Budapesten egyetlen központi pályaudvar, kiváltva többit. Az elképzelés már a ’70-es években felmerült, a javaslatot a MÁV egyik munkatársa jegyzi, aki most is úgy gondolja, hogy Kőbánya alkalmas hely lenne, hiszen ott keresztezi egymást tizenegy vasúthálózat. Hogy van-e realitása ennek az elképzelésnek, arról is beszélt a 180 percben Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
Ezek tiszteletre méltó és grandiózus tervek, de nincs realitásuk, amellett ugyanis, hogy 130 milliárd forintba kerülne, a budapesti vágányhálózathoz csatlakozó infrastruktúrát is radikálisan át kellene alakítani, ami hasonló nagyságrendű összeget jelentene - kommentálta a központi pályaudvar ötletét Loppert. A felvetés azért is problémás, mert egy-két éven belül elindulhat a NIF Zrt. elővárosi vasúti közlekedési programja, amelyben öt vonalat, megállóhelyeket újítanak föl, új utastájékoztató rendszert építenek, és a beruházás nyomán körülbelül 15 perces követési távolság lehet a vonatok között. Ez a fejlesztés már látóhatáron belül van, és a pénz is rendelkezésre áll, 85 százalékban uniós támogatásból.
A magyarországi vasúthálózat korszerűsítése szóba került a kínai miniszterelnök budapesti látogatásán is. Loppert Dániel ezzel kapcsolatban azt mondta, a magyar vasútra „ráfér egy kínai nagybácsi”, de még nem tudni, milyen beruházásokat is támogatnának a kínaiak. Pár éve megnyíltak az uniós támogatások, ezek felhasználása jelenleg is zajlik, a NIF Zrt. pedig nagyon fontosnak tartja, hogy a kínai fejlesztések ne messék, hanem kiegészítsék ezeket. A kínaiak például szívesen megépítenék a Liszt Ferenc repülőtér és a Nyugati pályaudvar közötti gyorsvasutat, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában pedig most épül a Nyugati pályaudvar 18. vágánya, éppen azért, hogy fogadja ezt a gyorsvasutat, azaz ez a két beruházás így jól kiegészítheti egymást.
Az M43-as hamarosan Romániáig érő, Makó és Nagylak közötti szakaszáról Loppert Dániel azt mondta, ez a beruházás valamikor a következő év elején indulhat meg. Jelenleg az előkészítési fázis utolsó részénél tartanak, amely azt jelenti, hogy 2013-ra készülhet el az országhatárig az útszakasz, miközben a román kollégák is dolgoznak már a határ túl oldalán, folyamatosan építik a további etapokat Arad és Temesvár felé, így valószínűleg belátható időn belül egy autópályán lehet majd eljutni ezekbe a magyar városokba is. A kommunikációs vezető kiemelte azt is, hogy az út már elkészült része hatalmas változást hozott Szeged és térsége életében, gyakorlatilag megszűnt ugyanis a kamionforgalom.
A hanganyag meghallgatható itt:
http://streammaster.radio.hu:443/mr1/0057721d_4624546.mp3
(mr1 - Kossuth)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
2013. május 15-től bevezetésre került a gyorsvonati pótjegy
A hét idézete...
Változások a MÁV-START üzletszabályzatában, differenciált helyjegyárak a feláras vonatokon
Hol az Északi pályaudvar?