Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Titokban döntött a MÁV-Start Zrt. a 64 éves Utasellátó, pontosabban annak belföldi étkezőkocsi szolgáltatása megszüntetéséről. A "robogó éttermek" pincérei, szakácsai június 15-én dolgoznak utoljára, bár ezt ők még nem tudják. Ám a spóroló vasúttársaság pontatlan becsléssel mutatta ki, miért nem éri meg fenntartani a szolgáltatást.
A MÁV-Start Zrt. ugyan maga
sem tudja pontosan kiszámolni, veszteséges-e a belföldi étkezőkocsik
fenntartása és üzemeltetése, mindenesetre az állami tulajdonú
MÁV-leánycég a takarékosság indokával hozott gyors döntést az InterCity
(IC) vonatokhoz kapcsolódó plusz szolgáltatás leállításáról. A MÁV-Start
Zrt. vezetői értekezlete február 28-án titokban döntött erről, miután
kimutatásával meggyőzte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot. A tárcát
nem zavarta, hogy nem számszerűsítettek minden, a szolgáltatáshoz
kapcsolódó bevételt.
Az elnagyolt költség-haszon elemzés ellenére a MÁV-Start Utasellátó
Központján keresztül alvállalkozásban nyújtott szolgáltatás 2012. június
16-ától leáll. Vagyis a Pécsre, Nyíregyházára, Miskolcra és Debrecenbe
közlekedő IC-k 18 étkezőkocsijának június 15-én lesz az utolsó útja.
Aznap dolgozhat utoljára a járműveket évek óta üzemeltető InterCity
Vendéglátó Kft. mintegy félszáz alkalmazottja is. Ám - a 30 napos
felmondási idő miatt - ők ezt még nem tudják; a vállalkozás vezetői is
csak lapunktól értesültek erről. Veres Tibor ügyvezető mégis bízik
benne, hogy a döntés nem végleges, és a MÁV Zrt. jövő héten hivatalba
lépő új vezérigazgatója - akár a kocsik átalakításával - meghagyja ezt a
szolgáltatást.
Kérdésünkre a MÁV Zrt. sajtóosztálya
megerősítette: a döntést meghozták, és az étkezőkocsik utoljára június
15-én közlekednek. Rákérdeztünk a birtokunkba került költség-haszon
elemzés ellentmondásaira is. Aszerint a szolgáltatás éves költsége 655,7
millió forint, míg az üzemeltetési jog átadása után a kft. csak 10,3
milliót fizet. Az arányt azonban torz. A veszteséget ugyanis jelentősen
mérsékelné, ha a számításnál az IC-jegyekből tavaly befolyt mintegy 1,7
milliárd forintnak legalább egy részét figyelembe vették volna.
Ám
ebből egy fillérrel nem számoltak, holott az 560 forintos jegyből csak
150 forint a helyjegy, a többi a pluszszolgáltatások díja, melyben 1991
óta más mellett benne van az étkezőkocsi-szolgáltatás. Ezt a MÁV is
elismerte, de jelezte, hogy "a felárakból adódó bevételek motivációs
tényezőiről nincsenek adatok, egy becslés pedig torzítaná a
számításokat". Az a döntés hitelességét megkérdőjelező logikai tévedés,
hogy a becsült részösszeg beszámítása jobban torzítaná az egyenleget,
mintha egyáltalán nem számolnak semmit.
A MÁV egyébként úgy
szüntetné meg a szolgáltatást, hogy annak éppen a bővítésére merült fel
igény Szombathely, Zalaegerszeg, Sopron és Szeged útvonalak irányába.
Ezt nem cáfolva közölték, hogy közép és hosszú távon lehet új
szolgáltatási koncepció, "amely tartalmazhat étkezőkocsi szolgáltatást
is, de nem a jelenlegi konstrukcióban".
Lengyel Tibor / Népszava /
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Változások a MÁV-START üzletszabályzatában, differenciált helyjegyárak a feláras vonatokon