Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a VASÚTBARÁTOK közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
VASÚTBARÁTOK vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát M Imre indította 12 éve
Ide azok a hírek kerülnek, amelyek nem érnek meg egy blog-ot, de más szempontból érdekesek, fontosak, tájékoztatnak, netán némileg szórakoztatnak is.
Hozzászólások eddig: 267
M Imre üzente 8 éve
Szeretne egy jegyet nyerni a CRS első olyan közforgalmú vonatára, amelyet a Vasúttársaság Class 47-es (047 375, Falcon) mozdonya továbbít?
Fényképezze le a 742 112 pályaszámú mozdonyt
-- november 15-ig,
küldje be a társaság fotópályázatára, és nyerjen!
Continental Railway Solution Kft.
FOTÓPÁLYÁZAT!
A Continental Railway Solution Kft. fotópályázatot hirdet abból az alkalomból,
hogy forgalomba állt cégünk legújabb, 742 112 pályaszámú mozdonya.
A pályázaton a Continental Railway Solution Kft. dolgozói és közeli hozzátartozóik kivételével bárki részt vehet. Nevezni legalább egy, legfeljebb három, a 742 112 pályaszámú mozdonyt önállóan vagy szerelvénnyel együtt ábrázoló fényképfelvétellel lehet. A felvételek elkészítéséhez segítségként jelen bekezdés alatt megjegyzésként naponta közöljük a mozdony tervezett közlekedésének útvonalát.
A pályázat időtartama (a képek elkészítésének dátuma): 2016.11.07-től 2016.11.15-ig.
A fényképeket 2016.11.16-ig kérjük elküldeni a
foto haleledel continentaltrain ponty com
címre.
Eredményhirdetés ideje 2016.11.23.
A nyertesek nevét és a műveiket Facebook oldalunkon tesszük közzé.
A pályaművek közül szakértő zsűri választja ki a három legjobb felvételt.
Díjazás:
Fődíj: A Continental Railway Solution Kft. ajándéktárgyaiból összeállított ajándékcsomag és részvétel a Continental Railway Solution Kft. Class 47 375 pályaszámú mozdonya által vontatott első nyilvános különvonaton (várhatóan 2017. első félévében).
2. és 3. helyezettek díjai: A Continental Railway Solution Kft. ajándéktárgyaiból összeállított ajándékcsomag."
Pályázni csak saját felvétellel lehet!
A pályázó hozzájárul, hogy a beküldött fényképeket a Continental Railway Solution Kft. honlapján, közösségi oldalain közzétegye, marketing anyagaiban szabadon, további anyagi ellenszolgáltatás nélkül felhasználhatja.
M Imre üzente 8 éve
Térképre rajzolt vaspályák – VII. forduló | 2016. június 08.
Fejetlenség, avagy variációk egy témára?
A Pangea közösség új játékkal jelentkezik: a Térképre rajzolt vaspályák a 2016. év során a földrajz és kartográfia új részterületét: a vasúttörténeti földrajzot hozza be a térkép-felismerési és háttérkutatási verseny témái közé.
Háromhetente jelentkező játékunk mostani fordulóiban a II. katonai felmérés térképeinek részleteit kell felismerni, és az azokhoz kapcsolódó kérdésekre válaszolni, fordulónként, részpontokba szedve. A játékhoz utólag is lehet csatlakozni, a korábbi feladványokat megválaszolni. Bátorítunk minden olvasót a csatlakozásra, és ismét jelezzük: olykor a vasútföldrajzi-történeti ismeretek hátrányt jelentenek.
Emlékeztetnénk, hogy egyrészt a MAPIRE honlapjáról vannak a feladványok, másrészt megfejtésekhez a gondolatmenetet is kérjük: szűkszavúan elég, de hivatkozásokkal, linkekkel (teljes url) együtt, hogy lássuk, milyen úton sikerült eljutni a válaszhoz, és melyek voltak a végül kizárt mellékutak, félrevezető adatok. A böngésző címsorából azt a néhány sort pár művelettel könnyedén be lehet tenni a levélbe, szövegesen kiegészíteni, a feladvány kitalálójának okulására. És a levél tárgya:
Térképre rajzolt vaspályák – VII. forduló
Lássuk a mostani feladványokat!
http://pangea.blog.hu/2016/06/08/terkepre_rajzolt_vaspalyak_vii_fordulo
M Imre üzente 8 éve
Mozdonyvezetők: hiány vagy többlet?
http://iho.hu/hir/mozdonyvezetok-hiany-vagy-tobblet-160607
2016.6.7 | iho
Küszöbön a nyári balatoni menetrend, vágányzárakkal és egyéb gondokkal fűszerezve, a hírek szerint nincs elég mozdonyvezető sem. Vagy mégis van?
A szerkesztőségünkbe eljutott hírek szerint az egyébként június 18-án (e sorok írásakor tizenegy nap múlva) érvénybe lépő nyári balatoni menetrend meghirdetése azért késik, mert nemhogy a vonatok közlekedését, de még a mozdonyvezetők vezénylését sem tudták előre meghatározni. A székesfehérvári felújítás csúszása, a mindössze négy használható átmenő vágány hátráltatja a megnövekedett forgalom elindulását, de mi van akkor, ha nincs, aki a mozdonyokat, motorvonatokat vezesse? Sok helyen állítólag nincs elég vezér, a személyvonatokra az állomási tartalékról kell átvezényelni a személyszállításhoz szükséges típus- és vonalismeret birtokában dolgozó mozdonyvezetőt. Az állomási tartalék kiesése azonban – különösképp a nagyobb csomópontokon, budapesti fejpályaudvarokon – a szerelvények összeállítását, rendezését késlelteti, és ezzel a menetrendet is felborítja. Egy másik hír szerint azért nem indítottak mozdonyvezetői tanfolyamot a MÁV-Startnál, mert a meglevő állománynak sem tudnak elegendő munkát adni – ezt cáfolja az, hogy a MÁV-Start létszámhiányát a folyamatban levő kurzusok során 2016 végéig fel kívánják tölteni, és készül egy, a hivatást vonzóbbá tenni szándékozó életpályamodell is.
Mindezekkel ellenkezik mindaz, amit Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezete elnöke nyilatkozott szerkesztőségünknek. A szakszervezeti vezető éppen hogy nem hiányról, hanem feleslegről beszélt: véleménye szerint több olyan szolgálati hely van, ahol a szabadságok kiadásával együtt tudnak csak kötelező számú munkaórát tölteni a vezérek. A más helyeken tapasztalt hiány oka véleménye szerint inkább a típus- és vonalismeretek hiányával magyarázható. A Kollektív Szerződésben azért csökkentették a túlóra díjazását, hogy inkább a jelen létszámot foglalkoztassa túlórával a munkáltató, mert ez olcsóbb számára és a munkavállalók is kereshetnek. Kiss László a néhány éve bevezetett vezénylési rendszerben (IVU vezénylési program) látja a hiány és a túlkínálat problémáját, a jelenlegi létszámot sokkal ésszerűbben is ki lehet használni szerinte.
M Imre üzente 8 éve
VEKE
Balatoni menetrendi botrány: a MÁV tegnap este takarózásként kiadott egy MTI közleményt, de még a saját honlapjára sem tette fel. Ennek megfelelően a sajtó ingerküszöbét sem érte el, alig valahol jelent meg eddig.
Úgy tudjuk, a kínos eset legalább a minisztériumban némi cselekvést idézett elő, és elkezdtek dolgozni a megoldáson. Azt, hogy az előkészítésért felelős MÁV-Start és KTI mi a jóistent csinált az előző pár hónapban, és miért is fizetjük ezt a sok léhűtőt, senki nem tudja. A legelterjedtebb pletyka szerint mikor észlelték, hogy nem csinálták meg a nyári menetrendet, nem terjesztették fel jóváhagyásra és kifutottak az időből, a sunnyogást választották és megpróbálták vágányzárként feltüntetni a helyzetet.
Sosem volt közel a MÁV (és a kormányintézmények sem) az utasokhoz, de ilyen messzire még sohasem kerültek, hogy egy komplett nyári balatoni csúcsot tudatosan eldobjanak. Nincs gazdája a területnek, akiket meg odaraktak, azt se tudják mi az amiért a busás fizetésüket felveszik.
Az Európai Bizottság szakértői épp a hetekben kívánják áttekinteni a balatoni vasúti beruházásokat, remek a lehetőség a százmilliárdos buktára.
Miniszterelnök úr, nézzen már rá legyen szíves egy pár percre erre a társaságra és vonja le a következtetéseket. Mi a magunk részéről azt gondoljuk, pontosan ez a remek példája annak, hogy megrendelő nélkül nem lehet működni. A kormány úgy fél a megrendelő szervezet kifejezéstől, mint ördög a tömjénfüsttől, holott csak arról van szó, gazdátlan és irányítás nélküli a terület, akiknek pedig feladatuk lenne, elszabotálják a munkát. Az államtitkár az nem megrendelő szervezet, egyedül nem old meg semmit. tetszik, vagy nem tetszik, erre áldozni kell, apparátus kell rá. Nem több, mint tíz fő, csak legyen, és megfelelő jogosítványaik legyenek.
... http://www.hirado.hu/2016/06/07/junius-10-tol-lathato-a-honlapjan-a-mav-uj-menetrendje/
M Imre üzente 8 éve
Nohab-Gm Alapítvány - hivatalos oldal > M61,010 várható mozgásai 2016
2016. június 6.
Vasúttörténeti Park - Győr-Rendező
Győr-Rendező - Nyergesújfalu
Nyergesújfalu - Győr-Rendező
M Imre üzente 8 éve
Nohab-Gm Alapítvány - hivatalos oldal
M61,010 várható mozgásai 2016
2016. május 31.
Almásfüzitő - Győr-Rendező
Győr-Rendező - Székesfehérvár - Várpalota
Várpalota - Székesfehérvár - Győr-Rendező
Győr-Rendező - Almásfüzitő
M Imre üzente 8 éve
Vasútmodell-kiállítás nyílt a 120 éves Győr-Veszprém vonal tiszteletére az ETO Parkban - videó, fotók
... http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/vasutmodell-kiallitas_nyilt_a_120_eves_gyor-veszprem_vonal_tiszteletere_az_eto_parkban_-_video_fotok/2476151/
A vásártéren több mint száz méteres terepasztalt állítottak össze veszprémi, győri, tapolcai modellezők munkáiból. A hatalmas asztalon többek közt a hajmáskéri, a bakonybánki, a jánosházai állomások, számos megállóhely kicsinyített mása látható, miközben a miniatűr mozdonyok rendületlenül zakatolnak.
A kiállítás péntektől vasárnapig (május 27-29.) tekinthető meg 10-18 óra között az ETO Park Plázában.
M Imre üzente 8 éve
Vonatösszeállítás
'A mai napon a MÁV jóvoltából minden 14 éven aluli gyermek díjmentesen utazhat a MÁV Gyermekvasút, Budapest vonalon közlekedő vonatokon. Mi is boldog gyermeknapot kívánunk minden fiatal (és régóta fiatal) olvasónknak!'
M Imre üzente 8 éve
MÁV
... http://nol.hu/belfold/ultimatumot-kapott-a-mav-kitoresre-kesz-az-orszagos-felhaborodas-1616481
A szakszervezet tavaly – szintén a vasutasnapra időzítve – pontokba szedte a súlyos problémákat: alacsonyak bérek, kritikus a létszámhiány, sok helyütt rosszak a munkakörülmények, indokolatlanul szigorú és rossz a vizsgáztatási rendszer, máig nem született meg az életpályamodell.
Akkor kiáltványban követelték a MÁV-csoport vezetésétől az áldatlan állapotok megszüntetését, a szakma becsületének a visszaállítását. Ám az azóta eltelt tíz hónapban semmi nem változott, még csak komolynak nevezhető tárgyalás sem kezdődött el a többször jelzett problémákról – írta közleményben a szakszervezet.
Nem kezdődött el a hírhedten alacsony vasutasbérek felzárkóztatása, egyre súlyosabb a létszámhiány – már a mérnökök is menekülnek a süllyedő hajóról –, változatlanul hiányzik az erkölcsi megbecsülés, s továbbra sincs jele annak, hogy a cégvezetés bármiféle erőfeszítést tenne a szakma régi becsületének visszaállítására – sorolja a gondokat Meleg János, a VSZ elnöke.
Felhívja a figyelmet arra is, hogy az idei évre kötött bérmegállapodásban foglaltakat sem tartotta be a MÁV, így az ígéretek ellenére sem tárgyalhattak a középtávú megállapodásról, a kollektív szerződés átfogó módosításáról és az életpályamodell kialakításáról sem. Pedig ez utóbbira éppen most a legkedvezőbb a helyzet, hiszen a vállalatcsoport 39 milliárd forintos eredménnyel zárta a tavalyi üzleti évet – emlékeztet az elnök.
Vészesen fogy a vasutasok türelme – szögezi le Meleg János, hangsúlyozva: ez az utolsó pillanat, hogy elkezdődjenek az érdemi egyeztetések, és belátható időn belül elkészüljön egy megvalósítható kibontakozási program. A szakszervezet ultimátumot ad a cégvezetésnek: amennyiben a július 9-ei vasutasnapig sem lesz komoly elmozdulás, országos vasutas-akciósorozattal fogják tárgyalóasztalhoz kényszeríteni a menedzsmentet. Ennek előkészítésére a szakszervezet szombati kongresszusa felhatalmazást adott.
M Imre üzente 8 éve
Vasútmodell TV
Bemutatkozik a Vezetőállás (videó)
http://vasutmodelltv.hu/videos/ellatogattunk-a-vezetoallasba/
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás